kursus

De nye arbejdstidsregler - Nyborg

Medlemskursus

Informationsmøde omkring de nye arbejdstidsregler

Lærernes Centralorganisation og Medarbejder- og Kompetencestyrelsen har som en del af CFU-forliget indgået aftale om nye arbejdstidsregler.

De nye arbejdstidsregler byder på en række ændrede bestemmelser i lærernes arbejdstid gældende fra og med d. 1. august 2022.

Blandt andet indebærer de nye regler en ændret årsnorm, nye krav til opgaveoversigten og ændrede regler i forhold til arbejdstidens tilrettelæggelse - herunder lejrskole og andre arrangementer med overnatning.

Et nyt samarbejdsspor medfører ændringer allerede fra januar 2022
Et vigtigt element i arbejdstidsaftalen er også det nye samarbejdsspor, der indeholder bestemmelser for, hvordan skolens ledelse og tillidsrepræsentant skaber gennemsigtighed mellem lærernes arbejdstid og opgaver.

Det nye samarbejdsspor og arbejdsprocessen, der følger, træder i kraft fra og med d. 1. januar 2022 og skal være fuldt ud implementeret på skolerne d. 1. august 2022.

Gennemgang af ændrede regler ved FRISKOLERNEs konsulenter
På informationsmødet møder du Tove Dohn, Michael Buch Kristensen og Peter Mondrup, konsulenter fra Friskolernes Hus, der gennemgå de nye arbejdstidsregler, det nye samarbejdsspor samt giver ideer til, hvordan skolen bedst kommer i mål med ændringerne.

Møderne henvender sig særligt til skolens ledelse, men også andre ansatte/interesserede er velkomne.

Hent de nye arbejdstidsregler/forhandlingsresultatet

I alt afholdes der fire møder om de nye regler rundt om i landet.
Se de øvrige mødedatoer i kursuskalenderen.

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk