kursus

Friskolens kommunikation - find vej i mediejunglen

Medlemskursus

Friskolens kommunikation
- find vej i mediejunglen

Får I fortalt jeres skoles gode historier?
Når jeres budskab ud til flere end skolens forældre?

Og hvorfor er det egentligt vigtigt?

Morgendagen tilhører den, der faktisk har noget at sige.
Og det har I som fri skole.

Men det kan være svært at formidle og dele de gode historier, de særlige værdier og den helt særlige, almindelige hverdag, så de også når ud til lokalsamfundet, medierne og måske endda et politisk niveau.

På kurset får du konkrete råd og redskaber, så jeres skole kan finde vej i mediejunglen.

Undervejs kommer du omkring både ’hvad/hvorfor/hvordan/hvornår’, ligesom du bliver forberedt på evt. mediemæssig modvind og får mulighed for at lave udkastet til en krisekommunikationsplan.

Dagen er for fx skoleleder, bestyrelsesmedlem eller anden ansvarlig for skolens kommunikation.

Undervisere:
Underviser er Rasmus Anker Rysgaard, erfaren kommunikationsrådgiver og ejer af Vostok
Kommunikation, et mediebureau med erfaring med medierådgivning til frie grundskoler og efterskoler.

På dagen møder du også Maren Skotte, Kommunikationschef og Dzenana Causevic, juridisk konsulent, FRISKOLERNE, der kommer ind på de
politiske, de foreningsmæssige og de juridiske aspekter af en friskoles kommunikation.

Hent program (pdf)

Kontakt Friskolernes Hus