kursus

Ny i friskoleverdenen

Ny i friskoleverdenen - fortælling, medborgerskab og egen praksis

- et samarbejde mellem Den frie Lærerskole og FRISKOLERNE

Sæt ord på det, du står på!

Hvad er egentligt det særligt frie i hverdagen på en friskole – hvad kommer det af, og hvordan gør I hos jer?

Kurset her sætter ord på de traditioner og ideer, de frie skoler står på, og du bliver – sammen med undervisere fra Den frie Lærerskole og skoleledere fra friskoler – klogere på de frie skolers traditioner, ideer og begreber i et ægte højskolemiljø.

Med det indbyggede fortælleforløb får du værktøjer til at styrke din egen fortællestil – eller opdage den! – og fortælletraditionen sættes i perspektiv til din egen praksis med konkrete øvelser.

Demokrati og medborgerskab fylder meget på de frie skoler, men hvordan omsætter vi begreberne til noget, børn og unge kan skabe mening af?

Få inspiration og input til din egen hverdag i friskole eller dagtilbud.

Kurset er målrettet nye ansatte i friskole og dagtilbud, og giver et indblik i de frie skolers ideer og traditioner i et højskolemiljø.

SE PROGRAMMET

Kontakt Friskolernes Hus