10 gratis pladser til medlemsskoler på ’Lærermødet 2021’ på Testrup Højskole

FRISKOLERNEs bestyrelse tilbyder i alt 10 fripladser til ’Lærermødet 2021 – skolens sprog’ i uge 26 til deltagere fra medlemsskoler.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Presse & politik
05.05.21

Frihed er ikke givet – tag stilling og giv et sprog til friskolens pædagogiske frihed
Testrup Højskole udbyder i uge 26 kurset ’Lærermødet 2021 – skolens sprog’.

Kurset er et ugeseminar med relevante og aktuelle oplæg, debatter og værksteder, der alle peger på, hvad vi holder skole for? Hvad er formålet med at danne og uddanne? Og hvilken fremtid skal vi ruste eleverne til?

FRISKOLERNEs bestyrelse tilbyder vore medlemsskoler 10 fripladser til kurset. Det er ambitionen efterfølgende at samle de 10 deltagere i et netværk, der – udover arbejdet med egen praksis og udvikling – også kan bidrage med viden og indsigt til foreningens udadvendte politisk-pædagogiske arbejde.

Inspiration, viden og ideer til den pædagogiske samtale på jeres skole
Som deltager får du gennem oplæg, workshops og debatter inspiration, viden og konkrete ideer med hjem til din egen friskoles arbejde med at udfolde den pædagogiske frihed.

Både lærere, pædagoger og ledere fra friskoler kan deltage og derved blande sig med skolefolk på tværs af skoleformer.

Der er brug for, at vi alle er både kritiske og reflekterede om, hvad skolen skal. Ligesom der altid er brug for flere stemmer i debatten om, hvordan vi laver skole.

Sådan får du en plads
De 10 pladser fordeles efter ”først til mølle”-princippet, og det er muligt at sende en medarbejder pr. skole afsted.
Skriv til kontakt@friskolerne.dk, hvis du ønsker en af pladserne.

Har du spørgsmål til selve kurset, er du velkommen til at kontakte formand Peter Bendix Pedersen.

Læs mere om Lærermødet 2021 på Testrup Højskole her