Fire gratis webinarer om lærerens arbejde med den internationale dimension

Gratis webinarer i juni, august og september om lærerens arbejde med at skabe rammer for elevernes globale dannelse og skolens internationale dimension.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
11.06.20

I juni, august og september tilbyder FRISKOLERNE fire webinarer omhandlende lærernes og skoleledernes arbejde med at skabe rammer for elevernes globale dannelse og skolens internationale dimension.

På webinarerne får du viden om og praktiske eksempler på, hvordan du kan sætte fokus på elevernes globale dannelse lige fra 1.-10.klasse.
Hvert webinar varer 60 minutter, og du vil møde flere forskellige oplægsholdere, som du kan stille spørgsmål til undervejs.

På webinarerne kommer vi omkring:

1. Find samarbejdspartnere i Norden, Europa og globalt
  2. eTwinning og online samarbejde i det hele taget
  3. Tilskudsprogrammer til nordisk, europæisk samarbejde og globalt samarbejde
  4. Det internationale rum på skolen
  5. Global dannelse og bæredygtige rejser
  6. Europæisk fokus i undervisningen
  7. Verdensmålene i undervisningen
  8. Sydslesvig-samarbejde, herunder 100-året for genforeningen

4 x 1 time i juni, august og september:

• Mandag den 29/6 kl. 14.00-15.00
  • Torsdag den 6/8 kl. 14.00-15.00
  • Tirsdag den  25/8 kl. 14.15-15.15
  • Onsdag den 2/9 kl. 14.15-15.15

Din tilmelding gælder alle fire webinarer, og vi anbefaler, at du deltager i alle fire webinarer for det største udbytte.
Skulle du blive forhindret til et enkelt webinar, vil webinarerne blive optaget og sendt til alle tilmeldte deltagere efterfølgende.

Forud for webinaret vil du modtage mail med link til Zoom. Det er en god idé, at have oprettet dig (gratis) i god tid.

Pris: Gratis

Målgruppe: Lærere og skoleledere, uanset skoleform

Tilmelding HER

For yderligere information:
Har du spørgsmål om indholdet eller afviklingen, så skriv til Jakob Clausager Jensen, international konsulent i FRISKOLERNE, jcj(at)friskolerne.dk.