ÅBEN SKOLE

Anbefaling fra Dansk Friskoleforening vedrørende håndtering af åbent-hus-dag.
Af: Maren Skotte, kommunikationschef i FRISKOLERNE
Kurser & arrangementer , Presse & politik , Administration
21.10.20

Grundet covid-19 pandemien vil der i år være særlige udfordringer i forbindelse med afvikling af ÅBEN SKOLE, som normalt løber af stabelen den første torsdag i november - i år den 5. november.

Det er ikke realistisk at afvikle ÅBEN SKOLE som en almindelig åbent-hus-dag.

Vi anbefaler at skele til de erfaringer, som mange efterskoler har gjort sig i forbindelse med Efterskolernes Dag den 27. september. Den lokale efterskole vil evt. kunne være til konkret inspiration på det punkt.

Vores anbefaling er derfor, at man enten gør åbent-hus dagen virtuel, lukker folk ind i mindre grupper – evt. over flere dage og med krav om tilmelding eller afvikler åbent-hus dagen som individuelle samtaler over flere dage - og efter alle corona-foreskrifterne.

Husk at gøre opmærksom på, hvordan I afvikler ÅBEN SKOLE på skolens hjemmeside, så interesserede kan få klar besked og blive betrygget i jeres håndtering af muligheden for at møde jeres skole.