Alle børn cykler 2022

I børnemotionskampagnen 'Alle Børn Cykler' dyster skolelever på klassebasis om at cykle flest dage til skole og fritidsaktiviteter. I år løber kampagnen af stablen 5.-18. september 2022 og tilmeldingen er åben.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
18.05.22

Cyklistforbundet står sammen med Novo Nordisk og Jyske Bank bag motionskampagnen Alle Børn Cykler. De ønsker at inspirere skoler og forældre til at bakke op om et godt og aktivt børneliv med masser af cykling. I 2021 deltog knap 100.000 elever fra skoler over hele landet sammen med deres lærere i kampagnen.

Det er gratis at deltage i Alle Børn Cykler, som henvender sig til alle klassetrin. Udover at få en masse motion selv, så indeholder kampagnen en landsdækkende cykeldyst, undervisningsmateriale til fagene og en forældreindsats. Til sidst kåres årets vinderklasse og og årets børnecyklist.

I år tilbyder kampagnen også som noget helt nyt en skræddersyet indsats til udskolingen, hvor cyklen sættes til debat for at skabe større bevidsthed hos de store elever om cyklens mange fordele - både for dem selv og for vores samfund.

Vigtige datoer
2. maj: tilmeldingen for skolerne/klasserne åbner*
26. august: sidste frist for lærerne for at tilmelde klasse til kampagnen
5.-18. september: Alle Børn Cykler
29. september: Cyklistforbundet kårer Årets Børnecyklist
2. oktober: sidste frist for lærernes indtastning af cykeldage
7. oktober: årets vinderklasse kåres

LÆS MERE om Alle Børn Cykler HER - og find materiale til dig som er lærer, samt gode guides til dig som er forælder.