Aula - afløseren for SkoleIntra

Aula er efter sommerferien 2019 folkeskolernes kommunikationskanal, hvor folkeskolens brug af SkoleIntra vil blive udfaset.
Af: Ole Carl Petersen, Friskolernes Hus
Administration , Pædagogik & skoleliv
25.09.18

Endvidere vil dagtilbud i 93 af landets kommuner i løbet af 2020 ligeledes blive koblet på Aula.

Udviklingen af Aula udspringer af en fælles aftale fra 2014 mellem KL og forligspartierne om et digitalt løft af folkeskolerne.

Aula er et system, der, som man kender det fra SkoleIntra, giver mulighed for at se relevante opslag fra skolen, samt sende beskeder til andre brugere. Endvidere bliver der opslagstavle med vigtige informationer.

Aula til frie skoler
Rigtig mange friskoler benytter sig af systemer som Skoleintra eller Viggo. Løsninger, der fortsat vil være brugbare for skolerne – alt efter den enkelte skoles behov.

Det bliver dog også muligt for frie skoler at benytte Aula. Som følge af indfasningen af folkeskolerne, vil det dog i første omgang (august 2019)  kun være for et begrænset antal frie skoler. Der vil efterfølgende blive udarbejdet en implementeringsplan for, hvornår frie grundskoler kan implementere Aula efter august 2019.

Hvis man som fri grundskole er interesseret i at vide mere om Aula og måske allerede nu ved, at man på sigt gerne vil tilmeldes systemet, kan man kontakte Netcompany, der står som udbyder af Aula. Til december 2018 regner Netcompany med at komme med en endelig prismodel for brug af Aula.

Find yderligere information om Aula <link http: www.aula.dk _blank external-link-new-window internal-link>HER