Bekendtgørelse om obligatoriske sprogprøver

På et mindre antal frie grundskoler skal der afholdes obligatoriske sprogprøver.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
13.08.19

Der er nu udsendt en bekendtgørelse om disse prøver, som skal afholdes fra og med skoleåret 2019/2020 på de skoler, som er omfattet af kravet om obligatorisk sprogprøve. Bekendtgørelsen beskriver indhold og afvikling af prøverne, ligesom der stilles materialer til rådighed.

Kravet gælder på grundskoler - herunder friskoler, hvor mere end 30 % af eleverne bor i et boligområde, der har været på Transport- og Boligministeriets liste over udsatte boligområder mindst én gang inden for de seneste 3 år. Skoler, som er omfattet af kravet, vil blive informeret direkte af Undervisningsministeriet.

Bekendtgørelsen om obligatoriske sprogprøver kan læses HER.