Bent Melchior fortæller om 2. verdenskrig

Webinar klar til brug i undervisningssammenhæng.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Presse & politik
18.05.20

Torsdag den 14. maj 2020 deltog næsten 1.000 skoleelever og deres lærere i webinar med tidligere overrabiner Bent Melchior om hans erindringer og erfaringer som flygtning under 2. verdenskrig.

Webinaret var faciliteret af Jakob Clausager Jensen - international konsulent i Friskolernes Hus.

Bent Melchior svarede også på en del af de mange spørgsmål, som eleverne skrev undervejs. Blandt andet svarede han på spørgsmålet om, hvorvidt vi skal frygte antisemitismen, at »vi skal lære hinanden at kende. Des mere vi kender hinanden, des mere vil vi indse, at vi er fælles om 98% af vores tilværelse. Og derfor lod jeg mig også vælge til formand for foreningen Brobyggerne, som netop har til formål at bygge bro mellem mennesker«.

Webinaret kan nu downloades her - og må gerne bruges til undervisningsbrug.

Har du ideer til webinarer med globalt fokus til næste skoleår?
FRISKOLERNE ønsker fremadrettet at udbyde globalt orienterede webinarer løbende henover året. De seneste måneder har cirka 5.000 elever deltager i 50 webinarer via FRISKOLERNE. Selvom Corona-krisen forhåbentligt ikke vil kræve så meget online undervisning som de seneste måneder, så har webinarerne vist, at der er store potentialer i at facilitere oplæg og spørgsmål/svar mellem danske skoleelever og internationalt engagerede embedsfolk, politikere eller journalister fra hele verden. Webinarerne kan være med til at gøre det globale nært og konkret.

Derfor tilbyder vi fra næste skoleår webinarer med et globalt fokus henover året. Hvis du har ønsker til emner, oplægsholdere og tidspunkter - skriv til Jakob Clausager Jensen, jcj(at)friskolerne.dk, så webinarerne tilpasses de emner skolen arbejder med i forvejen.

Tilmeld dig internationalt nyhedsbrev
Husk også at tilmelde dig FRISKOLERNES Internationalt Nyt - et nyhedsbrev til dig, der er interesseret i et globalt fokus i undervisningen, samarbejdsprojekter, EU-midler m.v. Tilmeld dig på denne side: https://www.friskolerne.dk/nyheder/nyhedsbreve/seneste-udgaver-af-internationaltnyt