Bliv Giv-Et-År-frivillig på Ungdomsøen

Ungdomsøen søger lige nu ni unge mennesker, som har lyst til at blive Giv-Et-År-frivillige. Alle unge mellem 15 og 29 kan ansøge. Der er ansøgningsfrist 24. maj 2021.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
19.05.21

Kender du et ungt menneske, som kunne tænke sig at blive frivillig på Ungdomsøen?

Som Giv-Et-År-frivillig (GEÅ'er) giver man ét år af sit liv til at være med til at udvikle, drive og forandre Ungdomsøen og Platformen i Esbjerg (man får kost, logi og lommepenge). Som GEÅ'er vil man flytte ind et af stederne (man bestemmer selv hvor), og man vil være med til at skabe projekter og udvikle nye ungefællesskaber i samarbejde med teamet af GEÅ-frivillige. Her bliver ideer til projekter og events, som skaber nye møder på tværs. Det ligger i ånden at styrke unges handlemod, at eksperimentere og fejre fejlene, når de opstår.

De ti unge, som har været Giv-Et-År-frivillige på Ungdomsøen indtil nu, har oplevet en stor personlig udvikling. De er blevet udfordret, har opdaget nye sider af sig selv og har fået mange nye redskaber med i rygsækken.

LÆS MERE HER - eller find Ungdomsøen på de sociale medier (Facebook, LinkedIn og Instagram) og få flere informationer om både GEÅ'erne og projektet som helhed.

ANSØGNINGSFRIST: den 24. maj 2021