Bliv klædt på til arbejdet med dysleksi i engelskundervisningen

CFU (Center for Undervisningsmidler) tilbyder skoler og engelsklærere deltagelse i et femdages efteruddannelsesprojekt med fokus engelsk og dysleksi. Projektet har til formål at kvalificere læreres arbejde med dysleksi i den daglige engelskundervisning i form af videndeling og internationale perspektiver på skolers arbejde med dysleksi.
Af: Jakob Clausager Jensen, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
11.12.19

Invitation til et Erasmus + KA1 konsortium -rojekt med fokus på Engelsk og dysleksi.

CFU (Center for Undervisningsmidler) tilbyder skoler deltagelse i et efteruddannelsesprojekt/kursus med fokus engelsk og dysleksi.

Det drejer sig om deltagelse i et kursus i Portugal på universitetet i Coimbra, som har flere års erfaringer med at afholde kurser om, hvad der kræves, og hvilke muligheder der er for at klæde lærere på til at arbejde med dysleksi i engelskundervisningen.

Foruden kursus vil der under opholdet være besøg på skoler/møder med portugisiske lærere, som har gode erfaringer med undervisning af elever med dysleksi.
Projektets mobilitet (rejse) strækker sig over tre dage, hvori der også indgår institutionsbesøg.

Et samlet forløb på fem dage inkl. rejse til Portugal
Der tildeles to rejsedage. Samlet forløb er fem dage. Kurset forventes at blive afholdt i Portugal i skoleåret 2020-21.
Forud for kurset vil der blive afholdt to møder: et opstartsmøde på 2 timer og et afsluttende møde på 3 timer.
Inden afrejse vil der være et onlinemøde af en times varighed (Adobe Connect), hvor de sidste praktiske detaljer gennemgås.

Målgruppen:
 engelsklærere på alle niveauer (i grundskolen)
Forløbsperiode: skoleåret 2020-21 (forventet mobilitet (rejse) i efteråret 2020)
Procedure for tilmelding, deadline for indsending af data, mødefrekvens og alt andet fremgår af invitationen.
Deadline for tilmelding: den 17. januar 2020.

For yderligere information kontakt:
Signe Schmidt Rye, konsulent
CFU i University College Lillebælt