BOGUDGIVELSE FRA FRIRUMMET: BLEV DU KLOGERE?

I dag udkommer bogen 'Blev du klogere?'. Den er skrevet af Journalist Cathrine Gyldensted, som har undersøgt potentialet i initiativet Frirummet - en ny debatform, der udfordrer de traditionelle rammer for politisk debat og har til formål at styrke den demokratiske samtale mellem borgere og folkevalgte.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
20.11.20

Hvor ofte bliver du egentlig klogere at af overvære en politisk debat? Og hvor vedkommende er den? De senere år er megen politisk debat blevet til konfliktunderholdning. Unge trækker sig fra den offentlige samtale, og mange kan ikke håndtere at være i konflikt. Men hvad nu hvis det var legitimt at udtrykke tvivl? Hvad nu hvis debattørerne blev tvunget til at sætte sig i modpartens sted? Hvad nu hvis det var okay, at vi ikke bliver enige? Og hvad hvis du som tilhører til en debat skulle bidrage med løsningsforslag?

Journalist Cathrine Gyldensted har undersøgt potentialet i initiativet Frirummet, en ny debatform, der udfordrer de traditionelle rammer for politisk debat og har til formål at styrke den demokratiske samtale mellem borgere og folkevalgte. Det er blevet til bogen 'Blev du klogere?'

'Blev du klogere?' udgives på Forlaget Højskolerne og kan købes HER.

LÆS MERE HER.