Dagtilbud: evaluering af arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan

EVA har udarbejdet et materiale, der kan inspirere og understøtte jeres skriftlige evaluering af arbejdet med den pædagogiske læreplan. Den skriftlige evaluering skal være udarbejdet senest 1. marts. Læs mere her.
Af: Ole Carl Petersen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
22.01.21

Senest 1. marts skal dagtilbud have udarbejdet en skriftlig evaluering af arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Det er første gang denne type evaluering skal udarbejdes, og den kommer som et naturligt led i forlængelse af indførslen af de styrkede pædagogiske læreplaner fra 2018.

Til formålet har EVA for Børne- og Undervisningsministeriet udarbejdet et materiale, som netop er lanceret. Materialet kan findes HER.

"Skabelonen indeholder en række spørgsmål, som kan inspirere og under­støtte jeres skriftlige evaluering af arbejdet med den pædagogiske læreplan. Spørgsmålene afspejler de lovmæssige krav til evalueringen. I kan desuden finde spørgsmål, som kan støtte jeres evalueringsproces samt jeres fremadrettede arbejde med løbende at revidere den skriftlige pædagogiske læreplan. Skabelonen er i Word format, så I kan skrive og indsætte billeder direkte i den."