Dagtilbud: Skabelon til den lokale pædagogiske læreplan er klar til brug

Startskuddet til arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplans indhold og intentioner blev sat i gang sidste sommer, og læreplanen skal være færdig senest sommeren 2020.
Af: Ole Carl Petersen, Friskolernes Hus
06.03.19

I den sammenhæng handler det blandt andet om, at grundlaget for de seks læreplanstemaer realiseres.

Der er, som vi tidligere har skrevet om, heldigvis forskelligt inspirationsmateriale at hente til brug for dette arbejde. Børne- og Socialministeriet har udarbejdet en skabelon, som kommuner og dagtilbud frit kan bruge til at inspirere og understøtte dagtilbuddenes arbejde med at udarbejde egne pædagogiske læreplaner.

Dagtilbuddene kan supplere elementerne i skabelonen med egne billeder og indhold. Skabelonen sikrer, at man kommer igennem de obligatoriske elementer såsom det pædagogiske grundlag og læreplanstemaerne.

Læs yderligere på Børne- og Socialministeriets hjemmeside HER