"DIN PLADS I SØSKENDEFLOKKEN ER MEGET MERE AFGØRENDE FOR DIN PERSONLIGHED, END DU TROR" er temaet i Magasinet Friskolen nr. 23

Denne gang stiller Magasinet Friskolens tema om 'Søskendeflokken' skarpt på, hvordan vores plads i rækken er afgørende for udviklingen af vores personlighed.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration , Magasinet Friskolen
10.08.20

Magasinet Friskolen stiller i dette TEMA skarpt på søskendeflokken.

'Der er ingen, man formentlig kommer til at leve længere sammen med end sine søskende. Derfor er det så utrolig smukt, at man kan bruge sine søskende til at blive mindet om, hvem man er. Søskende er vores 'storytellere'; de kender vores liv og alle de konflikter, som vi har været igennem.' Læs artiklen "Din plads i søskendeflokken er meget mere afgørende for din personlighed, end du tror" og fordyb dig efterfølgende i, hvad der er karateristisk for den ældste, mellemste og yngste i flokken - eller enebarnet - i artiklen "Sådan kan du genkende de forskellige søskende". Hvis du foretrækker at lytte til temaet om søskende fremfor at læse selv, så har redaktør Per Ølholm indtalt hele herligheden til dig. Find det oplæste tema HER.

Magasinet nr. 23 er skoleårets første og indeholder derfor også en velkomst til alle de nye friskoleforældre, "Velkommen til det store friskolefællesskab", hvor man kan samle op på friskolernes historie på 2 minutter. Læs også "Din medlemsorganisation" og bliv mindet om, hvad man som friskoleforældre får ud af at være medlem af FRISKOLERNE, samt velkomsten "Friskolerne skal være stenen i skoen" fra Peter Bendix, formand for FRISKOLERNE.

Artikelserien "Hjemme hos..." besøger denne gang familien Dohn: hvor klassisk klaver møder seje el-trommer; og de "FEM FASTE" bliver i Magasinet Friskolen nr. 23 stillet til skoleleder Kirsten Ringgaard, Naturfriskolen Nordmors.

Ovenstående historier er bare nogle af dem, der har fundet vej til Magasinet Friskolen nr. 23. Hvis du ikke sidder med en fysisk udgave af Magasinet, så husk at du kan læse alle historierne gratis enten online eller via Magasinets APP

God læselyst!

HUSK AT DOWNLOADE MAGASINETS APP!
APP'en kan downloades her:
iPhone/iPad
Android- Smartphone/tablet