DR Sjælland: Et gratis tilbud til regionens skoler

FRISKOLERNE har modtaget følgende tilbud fra DR Sjælland:
Af: Malene Lund Smidt, Friskolernes Hus
03.06.19

"DR Sjælland genåbner for tilmeldinger til workshoppen 'I Sandhedens Tjeneste'.På workshoppen, 'I Sandhedens Tjeneste', præsenteres eleverne for virkelige eksempler på fordrejet og løgnagtig information.

Gennem diskussioner af journalistiske dilemmaer bliver eleverne i løbet af to en halv time skarpere til at spotte, forstå og forholde sig kritisk til nyheder på nettet og de sociale medier. For man skal ikke tro på alt, hvad man ser, hører og læser.

Under besøget får eleverne også en rundvisning på DR Sjælland – og de skal selv prøve kræfter med opgaven som nyhedsoplæser.

De nye workshops kører i uge 37, 39, 43, 47 og 49.

Det praktiske

'I Sandhedens Tjeneste' foregår hos DR Sjælland, Vadestedet 1, 4700 Næstved, og invitationen retter sig mod 8., 9. og 10. klasser i folkeskoler/privatskoler/friskoler/efterskoler.

Underviseren tilmelder sin klasse til en workshop enten formiddag eller eftermiddag.

Forud for besøget modtager underviseren en mail med nærmere information om besøget. På dagen prøver klassen kræfter med en blanding af praktiske øvelser og diskussioner.

Book en workshop via dette link.

Vælg dato og tidspunkt (formiddag: kl. 9.30-12.00 / eftermiddag: kl. 13.00-15.30).

Vær opmærksom på, at der er plads til to klasser om formiddagen og to klasser om eftermiddagen. Klasserne skal ikke nødvendigvis være fra samme skole, og det er helt fint kun at booke én formiddagstid eller én eftermiddagstid, hvis du kun ønsker at besøge os med én klasse.

Hvis det er praktisk muligt, kan vi skubbe start- og sluttidspunkt for workshoppen en halv time i hver retning, så det passer bedst muligt med offentlig transport.

Vi har kun et begrænset antal pladser, og de fordeles efter princippet ’først til mølle’.

Har I spørgsmål, er I meget velkomne til at kontakte Mads Raagaard på mrd(at)dr.dk eller Claus Würtzen på cwz(at)dr.dk

Tilmelding er bindende – vi glæder os til at møde jer!"