Ekstra tilskud til skoler, som er omfattet af obligatoriske sprogprøver

Ansøgningsfristen er den 28. november kl. 12!
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
18.11.19

Skoler, der er omfattet af kravet om obligatoriske sprogprøver, som følge af at flere end 30 % af deres elever bor i et såkaldt udsat boligområde, kan søge om ekstra tilskud til de omkostninger, som er forbundet med at afholde prøverne.

Tilskuddet søges i Børne- og Undervisningsministeriet, hvor det administreres af Puljesekretariatet. Ansøgningsfristen er den 28. november kl. 12.

Administrationen sker i henhold til en bekendtgørelse af 6. november om ”… ansøgningspulje til opfølgning på obligatoriske sprogprøver i grundskolen”. Ansøgningsskema, vejledninger og bekendtgørelsen kan findes via nedenstående links.

Om puljen
ministeriets hjemmeside
Vejledningen
Ansøgningsskema