Er du ny lærer i en fri- eller privatskole, vil vi gerne høre, hvordan du har det

Forskergruppe efterlyser ny-uddannede lærere til forskningsprojekt.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Presse & politik
30.10.20

Der er stort politisk og forskningsmæssigt fokus på overgangen fra læreruddannelsen til jobbet som lærer. Derfor vil en forskergruppe på Københavns Professionshøjskole gerne høre, hvordan det er at være ny lærer i fri- og privatskoler.

Hvis du er læreruddannet og startet som fri- eller privatskolelærer inden for de sidste fire år, vil de gerne stille dig fem spørgsmål, som du kan besvare med egne ord (samt fem helt korte baggrundsspørgsmål om alder, køn etc.).

Undersøgelsen skal bruges til at skaffe viden om overgangen fra læreruddannelsen til jobbet som lærer. Svarene er anonyme fra start til slut og vil ikke kunne kobles sammen med hverken dig eller din arbejdsplads. Svarene vil udelukkende blive brugt af forskerne i rapporter og artikler, hvor citater vil kunne fremgå som illustration af problemstillinger, samt til at forbedre overgangen fra uddannelse til job for nye lærere.

På forhånd tak for at bidrage til nedenstående survey.

Kontaktpersoner:
Pia Rose Böwadt, docent ph.d., Københavns Professionshøjskole (prb@kp.dk)
Nana Vaaben, docent ph.d., Københavns Professionshøjskole (nava@kp.dk)

Link til spørgeskemaundersøgelsen: https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=6CZMHNV2UP9N