Få en årspraktikant fra Den frie Lærerskole

Tredje årgangs lærerstuderende på Den frie Lærerskole er nu klar til årspraktik. Årspraktikken foregår i tidsbegrænsede ansættelser på frie skoler, hvor de skal samle erfaringer og afprøve teori i praksis. Måske jeres skole har lyst til at tage imod en årspraktikant?
Af: Ole Carl Petersen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration , Job
29.04.21

Hos mange friskoler er planlægningen af det kommende skoleår allerede godt i gang i denne tid.

Måske skal I i den sammenhæng også ansætte lærere. Måske har I fået flere elever på skolen, en lærer har fået nyt job eller er på barselsorlov - eller noget helt fjerde.
Nogle ansættelser er varige stillinger, mens andre kan være tidsbegrænsede.

Årspraktikant på jeres friskole
Som led i læreruddannelsen skal de studerende på tredje årgang ud og praktisere lærergerningen.

Den studerende skal indgå i de traditionelle undervisningssituationer som lærer og have en lærers ansvar i alle sammenhænge.

Rigtig mange friskoler er allerede opmærksomme på muligheden for at ansætte en årspraktikant fra Den frie Lærerskole i Ollerup i en tidsbegrænset ansættelse på op til et år.
I Friskolernes Hus hører vi ofte meget positive erfaringer fra friskoler, der har ansat en årspraktikant.

Se alle årspraktikanterne her, og læs mere om muligheden for en årspraktikant på jeres friskole her.