FN-FORBUNDET TILBYDER GRATIS SPIL OM VERDENSMÅLENE TIL SKOLER

FN-forbundets 'Verdensmål på spil' kan nu bestilles gratis. Læs mere her.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
09.11.22

Spillet kan bruges som redskab i undervisningen til at give eleverne en forståelse af verden gennem spørgsmål, fakta, dilemmaer og diskussioner omkring bæredygtig udvikling.

Ud over større kendskab til Verdensmålene, så får eleverne lejlighed til at reflektere over Målene og ikke mindst deres egen rolle i forhold til bæredygtig udvikling.

Verdensmålsspillet er en kombination af et klassisk brætspil og app, der kan downloades gratis via App Store eller Google Play.
Der skal kun bruges ét device pr. spil.

Spillet er udviklet til elever i henholdsvis udskoling og gymnasium, men kan spilles af alle med interesse i Verdensmålene.
I den tilhørende app’en kan man vælge sprog, så spillet kan spilles på både: dansk, engelsk, tyrkisk, rumænsk, spansk, tysk, fransk.

Spillet er gratis for alle skoler og uddannelsesinstitutioner – dog kun én æske indeholdende 3 spil pr skole.

Det kan, efter aftale, afhentes hos FN-forbundet, Tordenskjoldsgade 25, 1055 Kbh K – fnforbundet(at)fnforbundet.dk– tlf.: 3346 4690.

Hvis man ønsker spillet tilsendt, så er der en portopris på 75 kr., og I bestiller HER.