FOLKEOPLYSENDE FRIRUMSDEBATTER: Fem digitale debatter i marts

Fem aftener i marts kan du komme med til Frirumsdebat, når Frirummet inviterer til ”Folkeoplysende Frirumsdebatter”.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Presse & politik
24.02.21

Fem aftener i marts kan du komme med til Frirumsdebat, når Frirummet sammen med Danmarks Biblioteksforening og Dansk Folkeoplysnings Samråd inviterer til ”Folkeoplysende Frirumsdebatter”.

I Frirumsdebatter er der plads til tvivl og dilemmaer, og formålet er at styrke den demokratiske samtale – også den digitale.

Debatterne foregår på Zoom og er gratis. Find link til tilmelding og uddybning af debatterne på www.Frirummet.org

Tirsdag den 2. marts kl. 20 - 21.15
Puster medierne til polarisering og politisk mistillid?
Debattører: Vincent Hendricks (filosof, forfatter) og Tom Jensen (Chefredaktør, Berlingske)

Onsdag den 10.marts kl. 20 - 21.15
Er vi bange for Kina?
Debattører: Martin Lidegaard (MF, Rad.) og Thomas Rohden (Fmd. Dansk Kina-kritisk selskab)

Onsdag den 17. marts kl. 20 - 21.15
#Metoo – hvordan forener vi kampen for retfærdighed med retssikkerheden?
Debattører: Sørine Gotfredsen (Præst, debattør) og Camilla Søe (Initiativtager til #enblandtos)

Onsdag d. 24. marts kl. 20 - 21.15
Skal vi droppe de klassiske politiske ideologier for at redde verden?
Debattører: Pelle Dragsted (Tidl. MF, EL) og Anders Blok (Medforfatter til “Den bæredygtige stat)

Onsdag den 31. marts kl. 20 - 21.15
Kan vi vækste os til en bedre fremtid?
Debattører: Asser Amdisen (Historiker og forfatter) og Martin Ågerup (økonom og direktør i Cepos)

Læs mere på http://frirummet.org/