Fortælling er et håndværk: Fortællekursus på Den frie Lærerskole

To eftermiddages fortællekursus, hvor du får inspiration til mere fortælling i hverdagen. Kurset afholdes af Den frie Lærerskole i Ollerup som en del af lærerskolen efter- og videreuddannelsestilbud.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
28.02.22

Den 16. marts og den 20. april kl. 15.00-18.30 afholder Den frie Lærerskole fortællekursus for lærere og pædagoger.

Fortælle-kurserne har fokus på, at fortælling er et håndværk. Du lærer det, ved at gøre det!

Underviserne, Hanne Kirk og Bent Hansen, er to af skolens erfarne fortællelærere-underviser.
Hanne Kirk er cand. Mag. i Dramaturgi og Historie, underviser i Fortælling, samt i Drama og Teater på Den Frie Lærerskole og på Pædagogisk diplom-moduler i Fortælling og Scenekunst.
Bent Hansen har 25 års erfaring som professionel fortæller og underviser i Fortælling på Den frie Lærerskole og på Pædagogisk diplom-moduler i Fortælling.

Fortællingen giver os et sprog for at forstå og fortolke os selv og verden
Ønsker du som underviser eller pædagog at prøve kræfter med fortællingen, så kan du her chancen for at prøve det af.

De to eftermiddage tager udgangspunkt i, at fortælling er et håndværk som læres ved at gøre det.
Undervejs hjælpes du til at finde din egen fortællestil – i trygge omgivelser, og med en indbygget udvikling frem mod at stå foran flere og fortælle.

Læs mere på https://laererskolen.dk/videreuddannelse/fortaellekursus/