FRIRUMMET inviterer til Debatpilotuddannelse

Vil du være med til at styrke vores demokrati? Så sæt kryds i kalenderen i maj, når Frirummet tilbyder en gratis Debatpilotuddannelse til lærere, forstandere eller andre med tilknytning til højskoler, friskoler eller efterskoler.
Af: Malene Lund Smidt, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
13.11.19

På kurset bliver du undervist i selve debatformatet, og du prøver kræfter med spørgeteknik, personlig autoritet, kunsten at afbryde respektfuldt samt at skærpe præmisser. Efter kurset har du værktøjerne til at facilitere din egen debat. Derudover får du inspiration og idéer til, hvordan man kan involvere skolen i lokale partnerskaber, der styrker fællesskabet i lokalsamfundet.

Gennem hele kurset arbejder du med en konkret debat, som du, efter kurset, kan gennemføre på din skole eller hos en lokal samarbejdspartner.

Debatpilotuddannelse #14
Tirsdag den 26. maj (kl. 9.00) til onsdag den 27. maj (kl. 16.30) på Brandbjerg.

BEMÆRK: Frirummet har desværre måtte se sig nødsaget til at aflyse Debatpilotuddannelsen den 29. - 30. april på Liselund Møde- og Kursussted.
Der er dog stadig ledige pladser på Debatpilotuddannelsen den 26. - 27. maj på Brandbjerg Højskole.

Læs mere om Debatpilotuddannelsen HER.

Tilmelding og spørgsmål sendes til emil(at)frirummet.org.