Frirummet inviterer til Debatpilotuddannelse

Vil du være med til at styrke vores demokrati og offentlige samtale? Frirummet tilbyder en gratis to-dages Debatpilotuddannelse, hvor du bliver undervist i Frirumsdebatformen. Læs mere om uddannelsen her.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
23.09.20

Vil du være med til at styrke vores demokrati og offentlige samtale? Så sæt kryds i kalenderen i november, hvor Frirummet tilbyder en gratis todages Debatpilotuddannelse til lærere, forstandere eller andre med tilknytning til højskoler, friskoler eller efterskoler.

På Debatpilotuddannelsen bliver du undervist i Frirumsdebatformen, og du lærer om spørgeteknikker, personlig autoritet, kunsten at afbryde respektfuldt samt at skærpe præmisser. Du får også inspiration og idéer til, hvordan skolen kan involveres i lokale partnerskaber, der vinder genklang i lokalsamfundet og trækker borgerne til.

Uddannelsen giver dig værktøjerne til at facilitere din egen debat, og du bliver klædt på til at afholde Frirumsdebatter på skolen, hos en lokal samarbejdspartner, i naturen eller online. Under hele uddannelsen arbejder du med en konkret debat, som du efterfølgende kan invitere til og afholde.

Debatpilotuddannelse #14
Dato: Den 9. – 10. november
Sted: på Fyn (nærmere placering følger)
Uddannelsen starter kl. 9 om mandagen og slutter ca. kl. 16.30 om tirsdagen.

Frirummet sørger for, at uddannelsen bliver afviklet i overensstemmelse med myndighedernes retningslinjer for corona.

Tilmelding og spørgsmål sendes til emil(at)frirummet.org

Du kan læse mere om Debatpilotuddannelsen HER.

Frirummet er et civilsamfundsinitiativ skabt af HØJSKOLERNE, EFTERSKOLERNE og FRISKOLERNE med støtte fra Tryg Fonden. Frirummet arbejder for at forbedre den offentlige samtale, øge børn og unges demokratiske virke og styrke befolkningens politiske tillid og håb.