FRISKOLERNEs lederkursus ’Ledelse af fri skole 2022’ med fire studiekredse

På ‘Ledelse af fri skole 2022’ tager vi udgangspunkt i de dilemmaer, du står i til hverdag, i balancen mellem egne værdier og udefrakommende krav, mellem idealer og realiteter. Med fire forskellige studiekredse har du mulighed for at vælge præcis den studiekreds, der appellerer til dig, der hvor du er lige nu i din personlige lederudvikling.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
03.11.21

Undersøg dit personlige lederskab og få nye værktøjer med hjem
Dyk ned, undersøg og styrk dit personlige lederskab med ny viden, værktøjer og netværk med andre ledere fra frie grundskoler.

Uanset hvor længe du har været leder, så vil du - over en årrække – med dette kursus kunne sammensætte din egen lederuddannelse og hvert år tilføje nye perspektiver.

Nye perspektiver og nye tilgange til lederrollen
De udbudte studiekredse varierer fra år til år, og mens nogle kun udbydes én gang, gentages andre hvert år. Fælles er, at de altid har en ny vinkel eller et nyt perspektiv på ledelsesopgaven og lederrollen.

De to nye studiekredse i 2022 er #1 og #2 om lederrollen og ledelsesidealer. Studiekredsene #3 og #4 har tidligere været udbudt, men er opdateret og tilpasset eventuelle nye regler mv.

Ved tilmelding vælger du én af studiekredsene, som du følger alle tre dage.

De 4 studiekredse i 2022 er:
# 1 Find mod og styrke i din lederrolle
: Dilemmaer, værdier, værktøjer og arbejdsmiljø

# 2 God ledelse - Mellem idealer og realiteter: Etik, resultater, psykodynamik og god nok ledelse

# 3 Personaleledelse: Ansættelse, opsigelse og de svære samtaler

# 4 Skolens økonomi: Økonomistyring som ledelsesredskab

Alt det rundt om
Ud over selve undervisningen i studiekredsene rummer kurset foredrag, morgensang, sangtime, veltilberedt mad, aftenhygge og alt det andet gode, der sker mellem deltagerne og i pauserne.

Læs mere her

Er du i tvivl om, hvilken studiekreds, du skal vælge, så kontakt kursusleder, Peter Mondrup, Friskolernes Hus.

Tilmeld dig senest den 15. december på https://danskfriskoleforening.membersite.dk