FRISKOLERNEs matematikvejlederkurser modul 1-3 starter den 3. oktober 2022

Tre intensive moduler opkvalificerer dig som matematikvejleder på en fri grundskole. Kursusrækken starter den 3. oktober og slutter i februar 2023.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
19.08.22

Matematikvejlederkursus på tre moduler
I løbet af tre intensive moduler kommer du omkring det indholdsmæssige i matematikfaget, digitale læremidler og deres anvendelsesmuligheder og elever i matematikvanskeligheder og de talentfulde elever.

Hvert modul er et tre-dages kursus, hvor du som deltager vil opleve teori og praksis kombineret med konkrete og fysiske aktiviteter, der kan bruges i undervisningen.

Modulerne er gennemgående præget af løbende debat og konkrete aktiviteter, som kan være med til at øge elevernes forståelse og motivere dem for faget.

I løbet af de tre moduler kommer du omkring blandt andet:
Modul 1: Det indholdsmæssige i matematikfaget; tal, algebra, geometri, statistik og sandsynlighedsregning.
Modul 2: IT og digitale læremidler i undervisningen
Modul 3: Elever i matematikvanskeligheder og de talentfulde elever

Undervisere er Bent Lindhardt og Lars Busch Johnsen, Professionshøjskolen Absalon + gæsteundervisere.

Praktisk:
Pris pr. modul: 5.050 kr. inkl. overnatning på enkeltværelse.
Der er mulighed for at ankomme dagen før.

Læs mere om de enkelte moduler i FRISKOLERNEs kursuskalender her, eller kontakt os i Friskolernes Hus.