Genforen dit fællesskab - konkurrence for 7. og 8. klasse

Grænseforeningens skolekonkurrence for alle elever i 7. og 8. klasse sætter fokus på vigtigheden af de nære og grænseoverskridende fællesskaber. Lav en film, podcast eller lignende og deltag. 1. og 2. præmien er lejrture til Sydslesvig.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
01.06.21

Grænseforeningen arrangerer i efteråret 2021 skolekonkurrencen "Genforen dit fællesskab", der sætter fokus på, hvordan vi igen kan styrke vores fællesskaber - både de nære og grænseoverskridende. Skolekonkurrencen giver eleverne mulighed for at arbejde innovativt, udvise kreativitet og bruge deres viden til noget konkret.

Alle 7.-8. klasser i Danmark og i de danske skoler i Sydslesvig kan tilmelde sig konkurrencen.

De bedste besvarelser belønnes med følgende præmier:

1. Lejrtur til Sydslesvig med 4 overnatning
  2. Lejrtur til Sydslesvig med 3 overnatninger
  3. Spillet ”Lige til grænsen” – et eksemplar til alle i klassen
  4. Hoodie ”Danskerne findes i mange modeller” – et eksemplar til alle i klassen
  5. Fem fodbolde

Lejrturen til Sydslesvig kan afvikles fra januar 2022. Det konkrete tidspunkt aftales med lejrskolestedet Christianslyst. Lejrturen indeholder transport, overnatning, forplejning og program i det omfang, det ønskes.

Tilmeldingsfristen er 23. august 2021

Deadline for opgavebesvarelse er 1. oktober 2021

YDERLIGERE INFORMATION samt tilmeldingsblanketten finder du HER.