Gratis virtuel konference om digitalisering og data

Børne- og Undervisningsministeriets konference, 'Digitaliseringsdagene', sætter fokus på, hvordan it, digitalisering og data kan bidrage til at forbedre børn, unge og voksnes læring.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Administration
11.10.22

Digitaliseringsdage er Børne- og Undervisningsministeriets nye virtuelle konference, der afholdes den 9. og 10. november 2022 kl. 11.45-17.00.

Konferencens tema 2022
Digitaliseringsdagene sætter fokus på, hvordan it, digitalisering og data kan bidrage til at forbedre børn, unge og voksnes læring. Der vil der bl.a. være oplæg om digital dannelse og kritisk stillingtagen, tips og tricks til anvendelse af teknologi i undervisningen, debatter om potentialer og udfordringer ift. institutionernes digitale hverdag, datainformeret undervisning, anvendelse af teknologi, brug af læringsdata og meget mere.

Hvem henvender konferencen sig til?
Konferencen er for alt fagpersonale, der arbejder med børn, unge og voksnes læring fx pædagoger, lærere, vejledere, skoleledere, kommunekonsulenter m.fl.

Programmet består af spor, som er målrettet forskellige uddannelses- og fagområder, således at du har mulighed for at skræddersy netop dét program, du finder mest interessant og relevant for din praksis.

Konferencens spor:

• Dagtilbud
  • Grundskole
  • Gymnasiale uddannelser
  • Erhvervsuddannelser
  • FGU
  • Voksen- og efteruddannelse
  • Studieadministration
  • Ordblindhed og andre læsevanskeligheder
  • Ledelse herunder administrativt personale, vejledere, ressourcepersoner, kommunekonsulenter mf.

FIND PROGRAMMET HER.

GRATIS - MEN TILMELDING NØDVENDIG
Det er gratis at deltage, men det kræver tilmelding. Når konferencen nærmer sig får du tilsendt brugernavn og adgangskode, du skal bruge for at logge ind og deltage i konferencen d. 9. og 10. november 2022. TILMELD DIG HER.