Gratis webinar med Bent Melchior

I anledning af Auschwitz-dagen.
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
04.01.21

Den 27. januar 1945 blev den værste af de nazistiske koncentrationslejre, Auschwitz i Polen, befriet af de sovjetiske tropper. FN har besluttet, at vi hvert år op til denne dato i januar skal mindes, hvordan nazisterne forfulgte alle slags minoriteter og især jøderne. De ville også deportere de danske jøder til lejrene. Heldigvis lykkedes det at redde det store flertal af jøderne i Danmark.

Vi har bedt et af øjenvidnerne fra dengang, Bent Melchior, om at fortælle, hvordan han som dreng oplevede den Anden Verdenskrig, den tyske besættelse af Danmark og flugten til Sverige i oktober 1943.

Webinaret afholdes tirsdag den 12. januar kl. 11.00-12.00 og er for elever, lærere og andre interesserede

Tilmelding til webinar med Bent Melchior

Flere oplysninger: Kontakt international konsulent Jakob Clausager Jensen jakob(at)friskolerne.dk