Har du husket at fejre din lærer i dag?!

Den 5. oktober er FN's internationale lærerdag og fejres i over 100 lande.
Af: Malene Lund Smidt, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv
05.10.18

På denne dag anerkendes lærerne for deres arbejde, og for den vigtige rolle de spiller i både enkeltpersoners liv, men også i samfundet generelt.

Herudover sætter dagen fokus på uddannelse som en fundamental menneskeret. I Danmark er lærerne med til at forme fremtidens borgere, og i udviklingslandene er lærernes arbejde en vigtig faktor i bekæmpelsen af fattigdom.

Læs mere om FN's internationale lærerdag <link http: laererdag.dk _blank external-link-new-window internal-link>HER, hvor du også kan finde inspiration til at fejre lærerne på din skole.