Har vi brug for mere økologi, eller er konventionelt landbrug vejen frem?

Den 25. februar indbyder Himmerlands Ungdomsskole og Kulturhus Søttrup til Frirumsdebat.
Af: Malene Lund Smidt, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
18.02.19

Fremtidens landbrug er til debat mellem Christina Egelund (LA) og Lisbeth Bech Poulsen (SF) i Kulturhus Søttrup, mandag den 25. februar. kl. 19.00. Der er gratis adgang!

Debatten finder sted i:
Kulturhus Søttrup, Jernbanegade 36, Hornum, 9600 Aars.

Læs mere om debatten HER og tilmeld dig senest den 22. februar via kisser(at)grishauge.dk.

Hvad er en Frirumsdebat?
En Frirumsdebat er en debatform, der anerkender og tydeliggøre konflikten, men hvor der samtidig er plads til at udtrykke tvivl, reflektere, anerkende modpartens synspunkter og finde nye initiativer, der kan bringe os videre.

En Frirumsdebat har tre forudbestemte runder:

Runde 1: Fronter
Konfliktens centrale uenigheder tegnes tydeligt op. I stedet for at gemme konflikten væk skal vi åbne den op og turde anerkende den.

Runde 2: Refleksion
Debattørerne forholder sig til modpartens argumenter, konfliktens dilemmaer og egen tvivl.

Runde 3: Initiativ
Debattører og deltagere bidrager til nye løsninger og konkrete handlinger.

Frirummet er et civilsamfunds initiativ skabt af de frie skoler (Efterskolerne, Friskolerne og Højskolerne) med støtte fra Trygfonden.