Huskunstnerordningen - hvordan søger man den?

Huskunstnerordningen har til formål at børn og unge får indblik i og erfaring med kunstneriske processer gennem et forløb med en professionel og aktiv kunstner? Statens Kunstfond holder online infomøde 26. januar om ordningens muligheder.
Af: Jakob Ringgaard, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Administration
09.01.23

Kender du huskunstnerordningen?

Statens Kunstfond ønsker at fremme kunsten i Danmark blandt andet ved at tilgodese formidling af kunst over for børn og unge. Huskunstnerordningen har til formål at fremme børn og unges møde med professionel kunst i dagligdagen ved, at skoler og andre institutioner i en periode kan få tilknyttet professionelle kunstnere inden for et eller flere kunstområder under Statens Kunstfond.

Formålet med ordningen er, at børn og unge i alderen 0 til 25 år får indblik i og erfaring med kunstneriske processer gennem et forløb med en professionel, aktiv kunstner.

Læs mere om ordningen HER.

Vil du blive klogere på, hvordan du søger Huskunstnerordningen?

Så kom med til Statens Kunstfonds online infomøde den 26. januar. Her kan du høre mere om, hvad udvalget lægger vægt på og høste viden fra tidligere ansøgere, der deler deres erfaringer både som kunstner og som institution.

Det er gratis at deltage, men kræver tilmelding HER.

Næste ansøgningsfrist er 1. marts og 2. oktober 2023.

Ved spørgsmål kontakt musc(at)slks.dk