Hvordan ansøger man om deltagelse i "Syng, spis og snak"?

Vil jeres skole være med til at udbrede glæden ved og kendskaben til en unik del af den danske kulturarv?
Af: Malene Lund Smidt, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
12.11.19

Så har I nu mulighed for at ansøge om deltagelse i Højskolernes projekt, ”Syng, spis og snak”. Projektet har været i gang i to år, og Nordea-fonden har bevilget 4.990.000 kroner til endnu en projektperiode på tre år.

Projektets formål
Fundamentet for projektet er at give danskerne i skolernes lokalsamfund mulighed for at møde den folkelige fællessang og det fællesskab, der tilbydes, når mennesker mødes for at synge, spise og tale med hinanden. Både et stærkt dannelsesaspekt og muligheden for at præge civilsamfundet på en måde, der giver folk et afsæt til at reflektere over vores fælles liv, er kernefokusområder.

Der er ikke faste krav til, at indholdssiden skal struktureres på en bestemt måde. De seneste to år har budt på mange spændende udgaver af Syng, spis og snak med forskellige temaer og udtryk. Det forventes, at I lægger vægt på at være en del af et samlet projekt og er med til at løfte den fælles fortælling.

Ansøgning
Send en ansøgning på max en side til projektleder Rasmus Skov Borring på rsb(at)ffd.dk med begrundelse for jeres ønskede medvirken samt eksempler på idéer til SSS-afvikling.

Ansøgningsfrist er onsdag d. 27. november 2019. Det er muligt, man ikke bliver optaget i første runde, men så ryger ansøgningen videre til andet og tredje optag. Udvælgelsen bygger på både geografisk placering og idérigdom.

Der gives svar primo december.

Læs mere om betingelserne for afvikling af projektet HER.