Inspiration til trivselsdagen

Fredag den 1. marts er udnævnt til skolernes Trivselsdag; men selvom man måske ikke gjorde noget ud af netop den dag på skolen, kan der dukke ønsker op om at gøre noget ved elevernes og medarbejdernes trivsel på et andet tidspunkt.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
Administration , Pædagogik & skoleliv
06.03.19

Med støtte fra Undervisningsministeriet, Finansministeriet og KL har Psykiatrifonden udviklet et gratis trivselsværktøj, TRIV NU. Når man vælger den digitale version af materialet, har man adgang i ubegrænset tid.

Der er tale om ”et omfattende lærermiddel, som byder på konkrete øvelser og vejledning direkte til eleverne, men som ud over det også byder på materiale til at booste lærertrivsel, styrke forældresamarbejdet og et selvstændigt forløb til styrkebaseret projektarbejde”, som det udtrykkes på Psykiatrifondens hjemmeside.

Det er også muligt at få et gratis oplæg på skolen om det styrkebaserede materiales brug, samt baggrunden for det. Tilbuddet gælder alle landets grundskoler og henvender sig til mellemtrin og udskoling.

Læs mere om materialet <link http: www.trivnu.dk _blank external-link-new-window internal-link>HER