Mangler du inspiration til, hvordan de mange kompetencer på skolen bringes tættere på hinanden, kan den måske hentes i et nyt hæfte fra EVA.
Man kan f.eks. sørge for, at lærere og vejledere med specialpædagogiske kompetencer er fælles om undervisningen. Det gør bl.a., at afstanden mellem teori og praksis bliver kortere, fordi vejlederen har mulighed for at vise alternative måder at undervise på i klasseværelset, frem for at tale om dem i mødelokalet.
"Hæftet udgør et udpluk af resultater og refleksionsspørgsmål, som særligt vejledere og ledere kan tage afsæt i, når retning og rammer for samarbejdet mellem lærere og vejledere med specialpædagogisk kompetence skal drøftes. Brug fx. hæftet, når I indleder et nyt forløb og har brug for at diskutere, hvilken indsats der er behov for, hvilke kompetencer vejlederne besidder, hvordan ledelsen bakker op, og hvilke former for forløb der bedst kan hjælpe jer med de udfordringer, I oplever."
Hæftet bygger på de centrale pointer fra rapporten Specialpædagogisk kompetence i almenundervisningen - Flerfagligt samarbejde mellem lærere og vejledere fra 2019.
LÆS MERE og find hæftet HER.