Internationale projekter målrettet friskoler

Overvejer I at sende lærere og pædagoger afsted på kurser i Europa med ERASMUS-ordningen og/eller få jeres skole ERASMUS+ akkrediteret? Så læs mere her. Vær også opmærksom på efterårets webinarer med globalt udsyn.
Af: Jakob Ringgaard, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
30.08.22

FRISKOLERNE er i dette efterår optagede af forskellige internationale projekter. Måske har ét eller flere af dem interesse for jeres friskole?

Send lærere og pædagoger på kursus i Europa

Som akkrediteret Erasmus+ konsortium sender vi lærere afsted på kurser i Europa. Til januar kan andre skoler komme med i ordningen, hvor lærere får dækket kost, logi og rejseudgifter til kurser i udlandet. Skolen dækker kun lærerens løn.

Er I interessede i at høre mere om mulighederne i ERASMUS-ordningen? Kontakt Jakob Ringgaard i Friskolernes Hus.

Skal din skole Erasmus+ akkrediteres?

Overvejer din skole at søge en Erasmus-akkreditering for at styrke international udveksling og samarbejde? Uddannelses- og forskningsministeriet afholder to informationsmøder i september, hvor de inviterer skolesektoren til informationsmøde om akkreditering til Erasmus+ forud for Europa-Kommissionens næste frist for akkrediteringsansøgninger den 19. oktober 2022. Det ene møde er fysisk, og det andet er digitalt.

Møderne henvender sig til skoler, der endnu ikke har opnået akkreditering. Du kan vælge at deltage i et fysisk møde i Odense den 8. september 2022 kl. 11.00-14.30 eller et online-møde den 13. september 2022 kl. 12.30-15.30.