Kalenderværktøj til skoleåret 2023-2024

FRISKOLERNEs kalenderværktøj er nu tilgængeligt. Vær opmærksom på, at værktøjet ikke er en del af planlægningsværktøjet, men at det med fordel kan bruges til at danne sig et overblik over det kommende skoleår. Skal du med på ét af de kommende workshops i skoleårets planlægning? Så er det nu, du skal tilmelde dig.
Af: Tove Dohn, Friskolernes Hus
07.02.23

Kalenderværktøjet for skoleåret 2023-2024 kan nu hentes fra FRISKOLERNEs hjemmeside.

Bemærk: FRISKOLERNEs kalenderværktøj er 'kun' et oplæg. Til næste skoleår er der stor forskel på, hvordan kommunerne planlægger sommerferie, juleferie og om grundlovsdag er en skoledag eller ikke. Følger skolen kommunens ferieplan, er det derfor vigtigt at checke kommunens skoleferier og evt. tilrette værktøjet.

Det er vigtigt at understrege, at kalenderen IKKE er en del af planlægningsværktøjet for skoleåret 2023-2024, og det kan udelukkende bruges til at danne sig et overblik over det kommende skoleårs skemadage, fagdage, emnedage, eskursionsdage, lejrskole, pædagogiske dage mm.

De sidste faner – halvårskalendere og helårskalender - er kalendere uden formler. Her kan frit vælges farve, tekst mm.

Planlægningsværktøjerne til såvel lærernes samt tap-personalets arbejdstid er under udarbejdelse, og vi vil informere i skolenyt, så snart de er færdige.

Hvad kan ventetiden og kalenderværktøjet bruges til?
Indtil selve planlægningsværktøjet ligger klar, råder vi skolen til dels at gøre arbejdet med samarbejdssporet færdigt samt at forberede følgende for skoleåret 2023-2024:

• Hvor ligger ferien?
  • Hvornår undervises der efter skema, og byder skoleåret på mere end ét skema?
  • Hvornår afvikles fagdage, emnedage, eskursionsdage og lejrskole?
  • Hvornår afholdes pædagogiske dage, og hvor mange timer indeholder dagene?
  • Planlægges der med pålagt tjeneste på hverdage imellem 17-06 og i weekender?
  • Fagfordeling og skemalægning
  • Estimeret tid til forberedelse, til opgaver der planlægges indholdsmæssigt senere på året og til opgaver der skønnes til min. 60 timer.
  • Øvrige opgaver
  • Evt. lokalaftaler
  • Seniorordning: ønsker skolens lærere og børnehaveklasseledere der er fyldt 60 eller fylder 60 år i det kommende skoleår at benytte sig af seniorordning og nedgang i arbejdstiden på op til 175 timer?

Link til kalenderværktøjet for skoleåret 2023-2024 - KLIK HER.

Link til kalenderværktøjet for skoleåret 2024-2025 - KLIK HER.

Se evt også nyheden om skoleferiens placering i skoleåret 2023-2024 - HER

Workshop/kursus i skoleårets planlægning
Der er stadig få ledige pladser på ”skoleårets planlægning,” hvor arbejdstiden for det kommende skoleår planlægges for såvel skolens lærere/børnehaveklasseledere samt pædagogisk, tekniske og administrative personale.

Ønsker du at tilmelde dig kurset/workshop – er det nu!

Mindre øvede (kursus og workshop): D. 17.- 19. april 2023 - KLIK HER.

Øvede 2 dage (workshop): D. 10. – 11. maj 2023 - KLIK HER

Øvede 3 dage (workshop): D. 22. – 24. maj 2023 - KLIK HER.