Kommunalvalg 2021

Hent FRISKOLERNEs valgpakke og bliv godt klædt på til at afvikle vælgermøder op til kommunalvalget i efteråret.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Presse & politik
31.05.21

Skolepolitik vil med en stor sandsynlighed - i lighed med tidligere - være et varmt tema ved det kommende kommunalvalg, som løber af stablen den 16. november.

Derfor har vi i FRISKOLERNE udarbejdet en »valgpakke«, som er tiltænkt alle, der gerne vil være godt klædt på til drøftelser om grundskolen i Danmark – med et særligt fokus på friskolerne.

Læs mere om: Valgpakke, cases og tips til opmærksomhed

Fakta og konkrete cases
Valgpakken indeholder en stribe fakta om grundskolen – både de overordnede og de mere specifikke. Fra statistik over forældrenes valg af skole til det konkrete (og vigtige) samarbejde mellem friskoler og kommuner. Friskolernes valgpakke (pdf)
Materialet er tilsat konkrete cases, der også serveres som korte videoer:

Fem skoleledere sætter ord på, hvad der fungerer og ikke fungerer så godt i samarbejdet mellem friskolen og kommunen:

Lav et vælgermøde
Vi håber, at mange friskoler vil tage initiativ til at invitere til vælgermøder. Det er en god mulighed for at samles om vigtige, lokale emner - med friskolen som samlingssted.
I valgmaterialet er der efter hvert afsnit forslag til spørgsmål, som kan være relevante at vende ved et vælgermøde. Du kan også læse et materiale, der giver tips til afviklingen af vælgermødet, og hvordan I sikrer jer opmærksomhed på sociale medier.

Tips til vælgermøde og opmærksomhed på sociale medier

Rigtig god kommunal-valgkamp!