Kommunernes Skoletrafiktest 2023 – spørgeskema på vej

Hvordan har I arbejdet med undervisningen i trafik på jeres skole i det forgangne år? Besvar syv spørgsmål og vær med til at skabe et fælles overblik over trafikundervisningen i Danmark.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
06.06.23

Nu er det igen tid til at deltage i Kommunernes Skoletrafiktest.

Onsdag den 14. juni vil du som skoleleder få tilsendt direkte link til et digitalt spørgeskema. Spørgeskemaets syv spørgsmål handler om, hvordan I har arbejdet med trafikundervisning på jeres skole i skoleåret 2022/2023.

Frist for svar er onsdag den 16. august.

Formålet med Kommunernes Skoletrafiktest er at sætte fokus på trafikundervisningen, så skolebørn bliver bedre til at færdes sikkert i trafikken. Ved at indsende jeres bidrag er I med til at vi kan skabe et fælles overblik over trafikundervisningen i Danmark.

På Rådet for Sikker Trafiks hjemmeside kan I finde gratis undervisningsmaterialer og redskaber til trafikundervisningen - HER.

Læs mere om testen og se de syv spørgsmål HER.