Kompetenceudvikling - husk muligheden for støtte fra Kompetencefonden

Det er muligt at søge om tilskud til uddannelsesaktiviteter for lærere, børnehaveklasseledere og ledere fra Den Statslige Kompetencefond.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
19.05.20

Den Statslige Kompetencefond giver tilskud til uddannelsesaktiviteter for lærere, børnehaveklasseledere og ledere. Ansøgningen om tilskud skal indledes med, at den aktuelle medarbejder indsender en ansøgning. Blandt andet derfor er der vigtigt at få dialogen om fremtidige kursusønsker og -behov i gang i god tid.

Proceduren er forholdsvis enkel – nedenstående gennemgang har vi ”lånt” fra hjemmesiden hos Kompetencesekretariatet, der bestyrer midlerne.

1. Afklar ønsker og aftal mellem leder og medarbejder, hvad der skal søges
    På hjemmesiden findes en liste med forhåndsgodkendte aktiviteter. De ansatte på frie grundskoler er omfattet af fondspuljen for Lærernes Centralorganisation.
    LINK til fondspuljen og positivlisten: https://kompetenceudvikling.dk/LC-fondspulje

2. Medarbejderen ansøger
    Medarbejderen skal oprette en brugerprofil og indtaste sin ansøgning.

3. Skolens godkendelse af ansøgningen
    Kompetencesekretariatet sender ansøgningen til skolens leder, som skal godkende den. Herefter behandles ansøgningen, og der kan forventes svar indenfor 14 dage.

4. Aktiviteten gennemføres
    Hvis der er givet tilsagn om fondsstøtte, skal skolelederen give Kompetencesekretariatet besked, når aktiviteten er gennemført. Herefter udbetales støtten.

LÆS MERE OG ANSØG om tilskud på Kompetencesekretariatets hjemmeside HER.