Kulturudveksling gennem frivilligt arbejde med Dansk ICYE

Tag imod en volontør fra udlandet med Dansk ICYE, og lær eleverne om andre kulturer og verdens mangfoldighed.
Af: Jakob Clausager Jensen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv
07.03.18

Som skole eller børnehave kan I modtage volontører i 6 eller 12 måneders ophold. Volontørerne er unge studerende mellem 18-30 år fra hele verden, der ud over at være en hjælpende hånd, lærer nyt om den danske kultur, sproget og danskerne.

Volontørerne ankommer til skolen i august (eller januar 2019), efter at de har deltaget i en uges forberedelse i ICYE regi.

Volontøren må ikke undervise alene - volontøren er ikke en erstatning for en lærer, men tiltænkt som et supplement for at skabe fokus på den internationale dimension i undervisningen og dagligdagen.

Læs mere om at blive dansk ICYE-projekt

Deadline for ICYE volontører 1. april og medio maj (for europæiske volontører den 10. maj).

OBS:
Mød Dansk ICYE på Dansk Friskoleforenings Landsmøde den 5. maj iKolding.

For yderligere spørgsmål kontakt da Jakob Clausager Jensen på <link internal-link>jcj(@)friskoler.dk.