Læringsmiljø i kommunale børnehaver

Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) har udgivet rapporten "Læringsmiljø i kommunale børnehaver. National undersøgelse".
Af: Ole Carl Petersen, Friskolernes Hus
20.02.20

Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udgav i slutningen af januar rapporten "Læringsmiljø i kommunale børnehaver. National undersøgelse" samt et tilhørende hæfte "Læringsmiljøet. National undersøgelse."

Du kan læse pressemeddelelsen her.

Man har med undersøgelsen/rapporten, der er udarbejdet i løbet af 2019, ønsket at undersøge kvaliteten i de kommunale dagtilbud for 3-5 årige. Rapporten, hvis hovedresultater er præsenteret i hæftet, viser resultaterne af første del af undersøgelsen, der fokuserer på kvaliteten af det pædagogiske læringsmiljø. Det vil sige, hvordan dagtilbuddene lykkes med at give børnene muligheder for udvikling, trivsel og læring.

Undersøgelsen er foretaget i et repræsentativt udsnit af kommunale børnehaver, og undersøgelsens resultater kaster dermed lys over kvaliteten af alle kommunale daginstitutioner for 3-5-årige i Danmark.

Rapporten kan være interessant for frie dagtilbud set i det lys, at disse måles i forhold til de kommunale tilbud.

Hent udgivelsen elektronisk

Download rapport: Læringsmiljø i kommunale børnehaver. National undersøgelse.

Download hæftet: Læringsmiljøkvalitet. National undersøgelse.