Lønkursus målrettet skolens administrative personale er åben for tilmelding

Udregning af løn er en af de mange opgaver, man i skolens administration skal have styr på. Opgaven er kompleks og kræver overblik over eks. lønanciennitet og beskæftigelsesgrader.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
02.07.20

På FRISKOLERNEs årlige Lønkursus d. 18. og 19. august 2020 har du mulighed for at møde andre, der har samme funktion som dig selv, og hvor du bliver opdateret fagligt på de administrative opgaver, du møder i løbet af skoleåret.

Blandt de mange administrative opgaver man møder i løbet af et skoleår på en friskole, er udregning af løn. Udregningen er kompliceret, og forudsætningen for korrekt udbetalt løn er korrekt fastsættelse af lønanciennitet og beskæftigelsesgrader samt et utal af løndele, ansættelseskontrakter og overenskomster, som man skal forholde sig til og kunne skelne imellem. Administrationskalenderen, som konsulenter i Friskolernes Hus har udarbejdet, vil også blive gennemgået. Den danner et godt billede af de opgaver, som et skoleår byder på. Herudover bliver alt løn/pension til skolens personale nøjsomt gennemgået.

Kurset vil veksle imellem teori og konkrete opgaver, hvor løn/pension skal udregnes.

Lønkurset henvender sig til nyansatte sekretærer, bogholdere og skoleledere på friskoler samt ansatte der har flere års anciennitet, og som har ansvar for udbetaling af løn og udarbejdelse af ansættelsesbeviser og har behov for at blive opdateret.

LÆS MERE OG TILMELD DIG HER.