Lov om private gymnasier ajourført

En opdateret version af loven om private institutioner for gymnasiale uddannelser, der udbyder prøvefri HF-uddannelse, er trådt i kraft pr. 1. januar 2020.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
28.01.20
Friskoleloven, Love og regler for frie grundskoler

Friskoleloven gælder for frie grundskoler i Danmark. Dansk Friskoleforening yder rådgivning for friskoler medlem af foreningen.

Loven om private institutioner for gymnasiale uddannelser, som i Friskolernes medlemskreds er aktuel for de Rudolf Steinerskoler, der udbyder prøvefri HF-uddannelse, er udsendt en opdateret version, der trådte i kraft 1. januar 2020. Lovbekendtgørelsen træder i stedet for den tilsvarende bekendtgørelse af 14. august 2019.

Den nye bekendtgørelse indarbejder en lovændring af 27. december 2019, angående forskellige emner, som ikke har direkte betydning for HF-udbuddet.

Find den opdaterede lovbekendtgørelse her.