Magasinet søger elev-klummeskribenter

Hvordan er det for dig som elev at gå i hjemmeskole? Magasinet er i gang med en tema-artikel , hvor vi søger klummeskribenter, der har lyst til at fortælle om den tid, vi er midt i under arbejdsoverskriften ”HJEMMESKOLE - sammen hver for sig”.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration , Magasinet Friskolen
20.01.21

At gå i skole for tiden er meget anderledes, end det plejede at være. Vi mødes gennem skærme til undervisning, gruppearbejde, støttetimer, klassens time og så videre.

HVORDAN ER DET FOR DIG AT GÅ I SKOLE PÅ DEN HER MÅDE?

• har det givet mere tid med familien til ENDELIG at få malet dit værelse?
  • har du fået indrettet dit eget skolehjørne, som du nok kommer til at savne på den anden side af nedlukningen?
  • har det givet dig fred til fordybelse i opgaverne, som dine lærere giver dig?
  • …eller er corona ÅNDSSVAG, og mangler du mest bare dine venner og de voksne henne på skolen – og morgensangen, løb i smug på gangene og den hemmelige hule ude på legepladsen?

MAGASINET FRISKOLEN er i gang med en tema-artikel, hvor vi søger elev-klummeskribenter fra vores medlemsskoler. Alle elever fra 0.-10. klasse kan være med - og særligt elever fra de yngste klasser er velkomne til at inkludere en tegning til deres tekst. Måske har du som lærer lyst til at give hele din klasse til opgave at skrive en klumme om deres hverdag lige nu. I så fald er du meget velkommen.

VIL DU VÆRE MED? Eller har du spørgsmål? Så kontakt journalist Sophia Lydolph på sophia(at)friskolerne.dk

DEADLINE for indsendelse af klummer er mandag d. 8. februar 2021.