TEMAARTIKEL OM GRÅZONEBØRN
På Magasinet Friskolen er en større temaartikel undervejs om de børn, der ”fylder” meget i klasserne. I artiklen vælger vi at kalde dem ”gråzonebørn” - en term, vi har lånt fra BUPL:
- Et gråzonebarn er et barn, der opleves at have en meget forstyrrende adfærd og/eller særligt krævende pædagogiske behov i det daglige arbejde
- Et gråzonebarn kan have papirer på sine udfordringer, men er ikke nødvendigvis udredt
- Et gråzonebarn er ikke ”udfordret nok” til et specialskoletilbud og skal derfor inkluderes i et almindeligt skoletilbud
HVORDAN HÅNDTERER I DISSE BØRN I DET PÆDAGOGISKE ARBEJDE?
Vi har lavet en ganske kort undersøgelse for at kortlægge, hvor meget disse børn fylder hos jer – og hvordan I magter at hjælpe dem bedst muligt.
Undersøgelsen tager mellem 3 og 10 minutter – alt efter kommenterings-iver. Del den med din kollega, så vi kan få så mange vinkler på emnet som muligt.
DELTAG I UNDERSØGELSEN HER.