MORGENSANG - SKOLERNES JULEAFSLUTNING

Corona sætter i år en stopper for fælles juleafslutninger, hvor hele skolen mødes og ønsker hinanden en god juleferie. DR har derfor lavet et juleafslutningsprogram for skolerne, som bliver sendt fredag d. 18. december kl. 09.05 - 09.40.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
07.12.20

Corona-restriktioner har gjort, at man mange steder har svært ved at mødes til den traditionelle juleafslutning med sang og hygge for hele skolen. Som en hjælp og tilbud til at gøre sidste dag før juleferien hyggelig og rar for elever og lærere har DR lavet et juleafslutningsprogram for skolerne, som bliver sendt på DR1 fredag d. 18. december kl. 9.05 – 9.40. Programmet kommer til at hedde ”Morgensang - skolernes juleafslutning”, og det vil naturligvis kunne streames, hvis man først har sidste dag før ferien tættere på jul.

Der bliver lagt op til en hyggelig stund med julestemning, musik, varme, leg, nærhed, hvor man får mulighed for at se lidt tilbage på de gode ting, vi har lært og fået ud af 2020. DR vil række ud til de danske børn, der ikke kan komme hjem til Danmark og fejre jul og møder dem med videohilsner.

Medvirkende:
Jannik Schow, vært
Kaya Brüel
Ole Kibsgaard
Rune Thorsteinsson
Per Vers
Alfred Kann
DR Børnekoret
NOVO Quartet

Vil I se med? Så tænd for DR1 fredag d. 18. december kl. 09.05 - eller stream udsendelsen via DRs hjemmeside, hvis I først går på juleferie i ugen efter.