Netværksdag for dagtilbud og sfo den 6. september om konflikthåndtering i dagtilbud og SFO

Netværksdag for dagtilbud og SFO samler både pædagoger og ledere fra hele landet til en involverende heldags-workshop om konflikthåndtering.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
16.03.22

Konflikthåndtering – årsager, adfærd og forståelse
Kom til Netværksdag for ansatte i friskolens dagtilbud eller SFO, når FRISKOLERNE afholder heldagsworkshop den 6. september i Nyborg.

I år inviterer vi til workshop om konflikthåndtering, hvor du blandt andet introduceres til elementer fra low arousal, mentalisering og relationskomptencer.

Du får udvidet din forståelse for børnenes adfærd, og vi ser nærmere på dit eget arousalniveau, mentalseringsevne og relationskompetence som er vigtige redskaber til at håndtere konflikter.
I løbet af dagen ser vi på årsager til børnenes grundlæggende belastninger og forholdet mellem krav/forventninger samt børnenes færdigheder. Dette for at få øje på årsager til problemskabende adfærd.

Workshop og erfaringsudveksling med afsæt i din praksis
Dagen er bygget op som en workshop og veksler mellem oplæg, små refleksioner og opgaver med forskellige praktiske redskaber, som du kan anvende i hverdagen.

Underviser er Annemette Sohn, der som uddannet pædagog og cand.pæd. i pædagogisk psykologi, har stor erfaring med, hvordan du håndterer konflikter i dagtilbud og SFO.

Læs mere her