NORDEA-FONDEN: 50 mio. kr. i ny pulje til mere bynatur

Har I en idé til at skabe flere gode liv i jeres nabolag? Så kan I nu søge op til 1 mio. kr. i støtte fra Nordea-fondens 'Her gror vi'-pulje. Nordea-fonden uddeler 50 mio. kr. til projekter, som får bynaturen til at gro og fællesskaberne til at vokse.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
14.09.22

Nordea-fonden uddeler nu 50 mio. kr. til projekter, der får bynaturen og fællesskabet til at vokse. Foreninger og organisationer kan søge fra 200.000 kr. op til 1 mio. kr.

Med 'Her gror vi'-puljen støtter Nordea-fonden borgerdrevne initiativer, som skaber flere grønne åndehuller og styrker fællesskabet i byen.

Initiativerne skal komme mange til gode, indeholde udendørs aktiviteter og bidrage til grønne og blå samlingssteder i byerne. Såsom vandlegepladser, byhaver og lommeparker. Mellem boligblokkene, i byparken eller ved gadekæret.

ÅBNE IDÉMØDER
I oktober 2022 inviterer fonden til åbne idémøder i København (4/10), Odense (5/10), Aalborg (11/10) og Aarhus (12/10). Her kan potentielle ansøgere møde fonden, få sparring på idéer til puljen og netværke med andre organisationer.

LÆS MERE om idémøderne HER.

HVEM, HVAD, HVORNÅR?
For at søge 'Her gror vi'-puljen skal projektet fremme gode liv i byen med fokus på at skabe mere bynatur og bidrage til at styrke blå og grønne fællesskaber.

• Alle almennyttige organisationer kan søge puljen. Dvs. foreninger samt selvejende- og offentlige institutioner.
  • Der kan søges fra 200.000 kr. til 1 mio. kr. inkl. moms pr. projekt.
    Har I behov for under 200.000 kr. i støtte, så søg Liv i det lokale.

• Puljen er opdelt i to ansøgningsrunder:
    1. runde: Frist 16. november 2022 med svar i marts 2023.
    2. runde: Frist 22. februar 2023 med svar i juni 2023.

Det anbefales, at man sætter sig grundigt ind i puljens kriterier, før man sender en ansøgning. Begynd altid jeres ansøgningsproces med at få fondens vurdering af jeres projektidé. Inden for fem dage får I svar fra på, om det er relevant at søge støtte.

FÅ EN HURTIG VURDERING af jeres idé HER.

LÆS MEGET MERE om NORDEA-fondens 'Her gror vi'-pulje HER.